Terapija

Terapija = change managment

Change management ili upravljanje promjenama je proces koji zahtijeva temeljito promišljanje, iz više razloga – kako ne bi naišao na otpor unutar organizacije (a svaka promjena izaziva kakav-takav otpor), kako bi se implementirao transparentno, "glatko", bez prepreka, i najvažnije – kako bi i kratkoročno, ali i dugoročno donio pozitivne rezultate poslovanja. Upravo iz svega prije navedenog, u Business Labu imamo vrlo temeljit pristup ovoj vrsti "liječenja" raznih oblika organizacija, a change managementu pristupamo na cjelovit način s ciljem razvoja konkretnog poslovnog scenarija, primjenjivog u praksi, s konkretnim rezultatima.

Upješno strateško planiranje

Uspješno strateško planiranje zahtijeva nekoliko gradivnih blokova. Temelj uključuje prikladan "mentalni sklop" (engl. mindset), relevantnu metodologiju, usredotočeni tim i holistički pristup. Zadatak Business Lab stručnjaka je istražiti snagu upravo ovih građevnih blokove unutar vašeg društva te provjeriti kako se oni mogu najbolje koristiti.

Mindset ili «mentalni sklop», tj. način razmišljanja

Strateško planiranje je onoliko dobro koliko je dobar proces donošenja odluka – strateških izbora. U vrijeme nesigurnosti, jedna je poteškoća na koju uvijek treba posebno obratiti pozornost - kako pojedinci obrađuju informacije - što su spremni uzeti u obzir. Donositelji odluka moraju povećati svoju objektivnost i kreativnost kada nastupe teški strateški izbori. Tako, primjerice ravnatelji ustanova/direktori zdravstvenih društava moraju pomoći svojim timovima da prevladaju "predvidljivo iracionalne" tendencije te da postanu otvoreni za nove, inovativne, potencijalno "uznemirujuće" mogućnosti.

Učinkovita
(relevantna) metodologija

Uspješno strateško planiranje temelji se na nizu međusobno povezanih koraka i ishoda. Lideri, tj. donositelji odluka, osmišljavaju proces strateškog planiranja kako bi razvili skup akcijskih planova koji će postići misiju i viziju organizacije.

Prikladni i fokusirani tim

Za razvoj optimalnog strateškog plana, ljudi iz cijele organizacije, koja predstavlja sve organizacijske razine, na neki bi način trebali biti uključeni u proces. Takva uključenost nije važna samo za razvoj samog plana, nego i pomoći u osiguravanju kulture podrške za provedbu istog.

Holistički pristup

Transformacijska promjena uključuje puno više od osnova "strategije." Kako bi se osigurao učinkovit plan transformacije, svi elementi organizacije moraju biti usklađeni. Naša zapažanja navode nas da postavimo četiri jednostavna pitanja (neka i ne baš jednostavna za odgovoriti):
⁃   Zašto mijenjati? S obzirom na to kakva je povijest i koji su stalni izazovi društva – zašto tražiti transformaciju?
⁃   Što promijeniti? Koja područja za promjene najviše obećavaju — područja s najvećim potencijalom za postizanje značajnih koristi ili neka druga (uspavana)?
⁃   Kako promijeniti? Koja je ravnoteža između inkrementalne promjene ili temeljitije, dugoročnije transformacijske promjene?
⁃   Kada promijeniti? Koja je brzina i vrijeme predloženih promjena? Dajući odgovore na ova pitanja, korak-po-korak stvara se proces razvoja relevantnih scenarija – vlastitih “alternativa” za budućnost. Cilj planiranja scenarija je omogućiti onima koji upravljaju društvom ili organizacijom da razviju strategije koje poboljšavaju osnovne operacije i istražuju eksperimentalne ili inovativne mogućnosti za ukupno poslovanje. «Sposobnost da se učini oboje — usredotočite se o potrebnim, kratkoročnim, postepenim promjenama, istovremeno tražeći transformacijske mogućnosti – doslovno “slikanje s dva kista”», analogija je profesora Joea Ryana, sa sveučilišta Wharton, koju često primjenjujemo u praksi, u radu s našim klijentima. Ovakvo je razmišljanje i pristup rješavanju problema nužno, ako ne i kritično u vremenima neizvjesnosti i promjena.